چربی‌های شکمی آن دسته از چربی‌هایی هستند که ارگان‌های داخلی را احاطه می‌کنند و فرد را در مخاطره ابتلا به انوع بیماری‌ها قرار می‌دهند.
به گزارش ایسنا، چربی‌های شکمی که‌ چربی‌های مخفی نیز نامیده می‌شوند بیشتر ناحیه اطراف معده را می‌پوشانند. این دسته از چربی‌ها با چربی‌هایی که به پوست نزدیک‌ترند تفاوت داشته و از آنها خطرناک‌تر هستند. در واقع خطر این نوع از چربی از چربی تجمع یافته در دیگر نواحی بدن بیشتر است و فرد را در معرض ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی، فشار خون و کلسترول بالا قرار می‌دهد.Pushups_2.gif - (3K)

منشأ تجمع این نوع چربی، خوردن چربی، قند زیاد و عدم تحرک فیزیکی است، زیرا کالری اضافی ناشی از تغذیه غیرصحیح در ارگان‌ها تجمع پیدا می‌کند. کالری اضافی که با ورزش نسوزد در بدن و در اطراف ارگان‌ها تجمع می‌یابد و این روند مخصوصا در افرادی که از قبل اضافه وزن دارند، تشدید می‌شود.

شنا، پیاده‌‌روی و به طور کلی ورزش منظم در کاهش این دسته از چربی‌ها نقش دارد، البته نباید‌ به 2 یا 3 جلسه ورزش سبک در طول هفته دل خوش کرد، بلکه چربی‌های شکمی و کاهش آنها نیازمند 5 وعده برنامه ورزشی سخت‌تر است.

مصرف رژیم غذایی حاوی پروتئین، میوه و سبزی بیشتر و کاهش مصرف چربی جهت تسریع در سوزاندن کالری دریافتی، یکی دیگر از مهم‌ترین راهکارهای کاهش چربی‌های شکمی است.
Yoga.gif - (4K)

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ۱۱:٠٦ ‎ق.ظ ; ۱۳٩٠/٦/٢٠