برای لاغر شدن شکم، در درجه اول پیاده روی تند به مدت نیم الی یک ساعت در روز و سپس ورزش دراز و نشست را توصیه می کنم اخیرا محققان در مطالعه ای یک عامل خطر موثر در سندرم متابولیک را مورد بررسی قرار داده اند که کمتر به آن پرداخته شده است. این عامل، اندازه سلول های چربی است که زیر پوست قرار داشته و چربی زیر پوستی نامیده می شوند. اندازه این سلول های چربی، ابتلا به دیابت نوع دوم را مستقل از چاق یا لاغر بودن فرد، پیش بینی می کند. مطالعات گذشته نشان داده اند که ورزش اندازه سلول های چربی را کاهش می دهد. اما هنوز چگونگی تاثیر شدت ورزش طی رژیم غذایی در این مورد مشخص نشده است


توصیه های کارشناس تغذیه :
برای لاغر شدن شکم، در درجه اول پیاده روی تند به مدت نیم الی یک ساعت در روز را توصیه می کنم؛ مثلاً کفش راحت بپوشید و مسیری را که با تاکسی یا اتوبوس می رفتید با سرعت نسبتاً زیاد پیاده بروید که در روز ۴۵ دقیقه بشود ثانیاً در منزل نرمش کنید. موثرترین ورزش بعد از پیاده روی، دراز و نشست است. ورزش دراز و نشست را با روزی ۳۰ تا شروع کنید و به مرور هر هفته ۱۰ تا بیشتر بزنید که طریقه درست انجام آن در مطلب " چگونه چربی های زائد شکم را از بین ببریم ؟" وجود دارد. یک ماه هر روز این اعمال را انجام دهید و نتیجه را ببینید. حتماً اول با متر دور شکم خود را اندازه بگیرید تا تغییر اندازه ی آن را متوجه شوید



نتیجه بیشتر در زمان کمتر
"لیو جردن"، مربی تناسب اندام در مجموعه ورزشی اکینوکس در شهر نیویورک رازها را برای ما فاش می کند:
حرکات را کمی آرام تر انجام دهید: با چهار شماره بالا بیایید و با ۴ شماره به حالت اول باز گردید.
۵ تا ۱۰ ثانیه در دشوارترین حالت دراز نشست باقی بمانید.
حرکات خود را کم کم انجام دهید: این کار باعث می شود تا عضلات شکم از سایر ماهیچه ها جدا شده و تاثیر تمرینات مستقیما بر روی شکم وارد شود.
● شکم خود را صاف کنید
انجام این حرکت به شما کمک می کند تا شکمتان را لاغر تر کنید. در حالی که صورتتان در مقابل زمین قرار دارد، بر روی شکم دراز بکشید. وزنتان را بر روی کمر و شکم بدهید و سعی کنید دست ها و پاها را از روی زمین بلند کنید. برای چند ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. سپس به موقعیت اولیه باز گردید و یک مرتبه دیگر این حرکت را تکرار کنید.


ورزش برای لاغر کردن شکم

سلامتیران: یافته‌های اخیر دانشمندان دانشگاه ویک فورست نشان می‌دهد، ورزش موجب کوچک شدن سلول‌های چربی شکم می‌شود. به گزارش رویترز، این محققان با مطالعه روی 45 زن میانسال چاق و بررسی تاثیر قطع مصرف کالری به تنهایی، قطع مصرف کالری همراه با هفته‌ای 3 روز پیاده‌روی با قدم‌های آهسته و قطع مصرف کالری همراه با هفته‌ای 3 روز پیاده‌روی با قدم‌های سریع دریافتند، اندازه سلول‌های چربی شکمی در زنانی که ورزش می‌کنند 18 درصد کاهش می‌یابد. این در حالی است که هیچگونه تغییری در سلول‌های چربی شکمی زنانی که تنها مصرف کالری را قطع می‌کنند دیده نمی‌شود. ورزش موجب تحلیل سلول های چربی بدن در شکم می شود.


کاهش چربی داخل شکمی با دمبل زدن

نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا حاکی است، در هفته 2بار، به مدت 1ساعت دمبل زدن، موجب کاهش مقدار چربی داخل شکم در زنان می شود.به گزارش آسوشیتدپرس، این دانشمندان با مطالعه بر روی 164 زن چاق و دارای اضافه وزن 24تا44 ساله و تقسیم بندی آنها به 2 گروه بر اساس شرکت آنها در برنامه پرورش اندام به کمک دمبل و وزنه و پیشنهاد تمرینات ورزشی به مدت 30 دقیقه تا 1ساعت دراکثر روزهای هفته دریافتند، چربی داخل شکم زنانی که برنامه پرورش اندام را به مدت 2 سال انجام می دهند، تنها 7 درصد افزایش می یابد. این درحالیست که چربی داخل شکم کسانی که توصیه های ورزشی را دریافت می کنند،21 درصد افزایش می یابد.
این دانشمندان همچنین دریافتند چربی بدن کسانی که در برنامه پرورش اندام شرکت می کنند، تقریبا 4 درصد کاهش می یابد. این درحالیست که هیچ تغییری درچربی بدن گروهی که توصیه های ورزشی را دریافت می کنند، دیده نمی شود. نتایج تحقیقات این دانشمندان که درکنفرانس انجمن قلب آمریکا ارائه شد، نشان داد، افزایش توده عضلانی موجب حرکت سریعتر زنان و در نتیجه سوختن کالری بیشتر درآنان می شود. چربی داخل شکمی که با افزایش سن زنان و رسیدن آنها به سن یائسگی بیشتر می شود، چربی عمیقی است که دور احشای بدن می پیچد و به دلیل ارتباط آن با بیماریهای قلبی بسیار خطرناک است.

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ۱٠:٠٩ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/۱٠/۱۳