برای شکل دادن و قوی کردن بدن به منظور رسیدن به تناسب اندام دلخواه‌تان باید تمرین‌های ورزشی شکل دهنده‌ی‌بدن را انجام دهید. این ورزش‌ها عضلات را بیشتر و بدن شما را محکم‌تر می‌کنند. چربی‌ها در زنان بیشتر تمایل دارند در مناطقی مانند باسن‌ها و ران‌ها تجمع پیدا کنند، در حالی‌که چربی‌ها در مردان بیشتر در منطقه‌ی شکم جمع می‌شوند. در این قسمت چند حرکت ورزشی را به شما معرفی می‌کنیم که باعث جلوگیری از رسوب چربی و نیز باعث سفت شدن عضلات این مناطق از بدن می‌شوند:
.1 تقویت عضلات خارج ران: بر روی طرف راست خود بر روی زمین دراز بکشید، بطوری‌که لگن و مچ پایتان در راستای شانه‌هایتان باشد،‌ سپس به آهستگی پای چپ خود را از مفصل ران تا جایی که می‌توانید بلند کنید، در بالاترین ارتفاع چند ثانیه صبر کنید و سپس به آرامی پایتان را به حالت شروع باز گردانید. 10 بار این حرکت را تکرار کنید و سپس جای پاهایتان را عوض کنید.
.2 تقویت عضلات داخل ران: بر روی طرف چپ خود بر روی زمین دراز بکشید، بطوری‌که لگن و مچ پاهایتان در امتداد راستای شانه‌ها و تنه‌تان باشد. سپس زانوی راست خود را 90 درجه خم کنید. حالا به آرامی سعی کنید تا پای چپ خود را از مفصل ران تا جایی که ممکن است بالا بیاورید. در بالاترین نقطه، چند ثانیه پای خود را به همان حالت نگه دارید و سپس به آرامی پای خود را به حالت شروع بازگردانید. این حرکت عضلات داخل ران شما را تقویت می‌کند. 10 بار این حرکت را تکرار کنید و سپس به طرف دیگر خود برگردید تا با پای راست خود نیز این حرکت را انجام دهید.
.3 تقویت عضلات شکم: به پشت دراز بکشید. پاهای خود را از زانوها خم کنید و دست‌هایتان را پشت سرتان بگذارید. سپس به آرامی شانه‌ها و تنه خود را با منقبض کردن عضلات شکمتان تا جایی که می‌توانید بالا بیاورید، چند لحظه صبر کنید و سپس آهسته به حالت شروع حرکت برگردید. این حرکت را نیز می‌توانید 10 بار تکرار کنید.

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ۱٠:٠٩ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/۱٠/۱۳