متخصصان می‌گویند؛60 دقیقه ورزش آیروبیک مداوم روی یک دستگاه دویدن ثابت (تردمیل) بهتر از 90 دقیقه وزنه برداری برای کاهش اشتها است.

بر اساس این گزارش، ورزش ایروبیک با تغییر در آزاد شدن دو هورمون اصلی اشتها به نامهای گرلین و پپتید yy می‌تواند به کاهش اشتها کمک کند در حالی که طبق مطالعات جدید ورزشی مانند وزنه برداری فقط روی میزان گرولین تاثیر می‌گذارد و روی هورمون دوم اثری ندارد. به این ترتیب هم تاثیر آن روی کاهش اشتهای فرد کمتر می‌شود.

به گفته دکتر دیوید جی. استنسل، پژوهشگر دانشگاه لوف بوروگ در انگلیس این مسیر تحقیقاتی در نهایت ممکن است به کشف روشهایی موثرتر برای استفاده از ورزش ایروبیک برای کنترل وزن منتهی شود. هورمونهای متعددی وجود دارند که در تنظیم و کنترل اشتها نقش دارند اما این محققان روی دو هورمون اصلی مزبور بررسی کرده‌اند و به نتایج فوق دست یافته‌اند که در مجله آمریکایی فیزیولوژی – تنظیم، انسجام و فیزیولوژی مقایسه‌ای منتشر شده است.

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ۱٠:۱٤ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/۱٠/۱۳