انجام تمرینات بدنی سبک و کم فشار می‌تواند بیشتر از فعالیت‌های سنگین چربی‌های بدن را آب کند.

نتایج این پژوهش در مجله بین‌المللی طب ورزش منتشر شده است. یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ارسطو در یونان برای انجام این پژوهش به طور اتفاقی 14 زن با وزن طبیعی و همچنین دارای اضافه وزن انتخاب و آنها را به 2 گروه تقسیم کرده‌اند. گروه اول بر روی تردمیل (دستگاه دو ثابت) با سرعتی متوسط و 4 نوبت در هفته تمرین می‌کردند و گروه دیگر نیز در همین مدت تمرینات سنگین‌تری انجام می‌دادند. هر 2 گروه نیز در یک دوره 3 ماه تمرینات قرار داشتند.

پس از پایان دوره 3 ماهه هر دو گروه لاغرتر شده بودند اما درصد کاهش وزن در گروه اول که با تردمیل و به صورت ملایم‌تر تمرین می‌کردند بیشتر از گروه مقابل بود.

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ۱٠:۱٦ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/۱٠/۱۳