محققان می‌گویند زنانی که به انجام فعالیت‌های ورزشی نظیر بلند کردن وزنه‌ می‌پردازند بهتر است به جای خوردن نوشیدنی‌های انرژی 2 لیوان بزرگ شیر مصرف کنند.
تحقیقات محققان دانشگاه مک‌مستر کانادا نشان می‌دهد زنانی که بعد از ورزش وزنه‌برداری 2 لیوان بزرگ شیر می‌نوشند دارای توده عضلانی بیشتری هستند و چربی بیشتری از دست می‌دهند. نتایج این تحقیقات در نشریه پزشکی ورزش درج شده است. ورزش‌های قدرتی انتخاب خوبی برای زنان نیست اما مزایای بهداشتی آب بسیار قابل توجه است. این ورزش‌ها موجب تقویت استخوان‌ها و عضلات و سیستم متابولیکی بدن می‌شود. تحقیقات قبلی هم روی مردان نشان داده است که مردانی که ورزش‌های قدرتی انجام می‌دهند و توده عضلانی دارند بعد از نوشیدن شیر بعد از ورزش چربی بیشتری از دست می‌دهند

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ۱٠:٢٠ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/۱٠/۱۳