افرادی که دارای رژیم های غذایی هستند،باید ورزشهایی را نیز به تناسب انجام دهند تا وزنشان کاهش پیدا کند،اما چه مدت ورزش لازم است؟

شاید 250 دقیقه ورزش در هفته نهایتا شما را به کاهش وزن هدایت کند و 150 دقیقه ورزش درهفته به حفظ وزن دلخواه شما کمک کند.
بزرگسالان حداقل نیاز به 250 دقیقه ورزش در هر هفته نیاز دارند.یعنی 50 دقیقه تمرین بدنی در 5 روز هفته به منظور کاهش وزن مناسب کفایت می کند.اگر تمام تلاش شما بعد از کاهش وزن،حفظ وزن دلخواهتان می باشد 30 دقیقه تمرین بدنی در روز (150 دقیقه در هفته) مقدار مناسبی خواهد بود و از افزایش وزن جلوگیری می کند.گزارشات حاکی است که انجام حرکات کششی در ورزش بسیار مهم است زیرا به کاهش توده چربی کمک می کند.
کنترل وزن این روزها از مسائل مهم سلامت عمومی می باشد.گفته شده که بیش را 66% از مردم امریکا دچار اضافه وزن و چاقی هستند و از طرفی کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مزمنی نظیر دیابت، بیماری های قلبی و .. . در گرو کاهش وزن خواهد بود.
هر موقع ما کالری بیشتری بیش از میزانی که وارد بدن می کنیم بسوزونیم وزن کم می کنیم. کارهای روزمره و ورزش های سبک مثل قدم زدن آرام 33 کالری به ازای هر کیلو در هر ساعت کالری می سوزانند.ولی وقتی قدم زدن حالت شدید تری پیدا کنه و یا حالت دویدن انجام بشه این عدد به 100 میرسه.ورزش هائی که به اصطلاح حالت چست و چالاکی بیشتری داشته باشه به 300 کالری هم میرسه.

اگر شما در هر روز 500 کالری بسوزانید و مقدار کالری غذایتان را هم زیاد نکنید شما در هفته 3500 کالری سوزانده اید که معادل نیم کیلو هست.از طرف دیگه اگه 250 کالری از غذای روزانه تان کم کنید و 250 کیلو کالری در روز بسوزانید باز هم در هفته نیم کیلو کم کرده اید.

برای اینکه در برنامه ورزش به هدف کاهش وزن موفق شوید سعی کنید شدت تمرینتون رو کم کم زیاد کنید.ازپله به جای آسانسور استفاده کنید یا اینکه ماشینتونو در جای دوری پارک کنید تا مجبور بشید پیاده روی کنید.شنا کردن ورزش خیلی خوبی در این مورد هست.به این ترتیب نه تنها وزن کم می کنید بلکه انرژی بیشتری پیدا می کنید.

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ۱٠:٢٩ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/۱٠/۱۳