تحقیقات نشان می‌دهد که دوچرخه‌سواری تاثیر فوق‌العاده‌ای بر کاهش وزن، سوزاندن چربی و کالری دارد و در عین حال به تناسب اندام کمک می‌کند.

حتی اگر امکان دوچرخه‌سواری در فضای آزاد را ندارید می‌توانید یک دستگاه دوچرخه ثابت خریداری کرده و آن را در اتاق خود بگذارید. برای شروع به 30 دقیقه دوچرخه‌سواری اکتفا کنید و تا هفته ششم زمان آن را به 45 دقیقه برسانید.

گفتنی است دوچرخه‌سواری با سرعت متوسط، موجب سوزاندن 190 کالری در نیم ساعت می‌شود. برای مثال اگر یک چیزبرگر می‌خورید، باید 90 دقیقه دوچرخه‌سواری کنید تا 600 کالری که به بدن رسانده‌اید، بسوزد.

این در حالی است که دوچرخه‌سواری به انعطاف زانو‌ها و لگن کمک می‌کند. یک نکته جالب این است که هنگام دوچرخه‌سواری نوعی هورمون موسوم به « احساس خوب» در مغز ترشح می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به طور مرتب دوچرخه‌سواری می‌کنند، 10 سال جوان‌تر به نظر می‌رسند.

ریسک دچار شدن به دیابت و حملات قلبی هم با دوچرخه‌سواری کاهش می‌یابد. از سوی دیگر از آنجایی که تحمل وزن بدن در جریان دوچرخه‌سواری بر عهده دوچرخه است به مفاصل فشار کمتری وارد می‌شود.

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ۱٢:٢٥ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/۱٠/۱۳