اغلب کودکان زیر 6 سال در حال رشد هستند و بیشترین مراحل رشدی در همان سالهای اول اتفاق میافته و اگه فشار زیادی به بدن وارد بشه ... ممکنه اختلالی در روند طبیعی بدن ایجاد کنه و مشکلاتی رو ایجاد بشه..

اگر فعالیت کودک خفیف باشه اشکالی نداره که به اون نحوه فعالیتش ادامه بده از هر سنی که دوست داره ورزش کنه... اما اگه نیاز بود که شدت فعالیت کمی بیشتر بشه و به اندازه متوسط و زیاد برسه متخصصین توصیه کرده اند بهتره زود تز از 6 سال
اینگونه فعالیت ها شروع نشه. بهتره والدین سعی کنند بچه رو طوری کنترل کنند که تا سن 11 تا 13 سالگی زیاد درگیر فعالیتهای ورزشی رقابتی شدید نشه و بیشتر حالت تمرین کردن داشته باشه تا رقابت کردن...

اگه کودک به 14 سالگی رسید بهتره شدت فعالیتهای اون از14 تا 18 ساعت در هفته بیشتر نشه...برای اینکه گاهی نیاز میشه که در رقابتهائی نسبتا شدیدی مثل فوتبال, تنیس , دو , ژیمناستیک شرکت کنه.باید توجه داشته باشید که اگر تمرینات و مسابقات با شدت بالائی انجام بشه ممکنه که صدماتی به دستگاه عضله و استخوان بچه ها وارد بشه... منظور اینکه نباید شدت اون فعالیتها رو متناسب با افراد بالغ در نظر بگیریم.

محققان توصیه کرده اند که این درست نیست که از همان اول کودکان به یک ورزش بپردازند... بهتره در هر سنی که هستند به تمام ورزش ها اقدام کنند اما بتدریج روی یک یا دو نوع خاص ورزش تمر کز کنند...

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ۱٢:٤۱ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/۱٠/۱۳