پزشکان بیمارستان جان‌ هاپکینز آمریکا خواستار نوشتن هشدارهای بهداشتی روی قوطی‌های نوشابه‌های انرژی‌زا شدند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از خبرگزاری فرانسه متخصصان در بیانیه‌ای در ۲۴ سپتامبر اعلام کردند که میزان کافئین موجود در این نوشابه‌ها زیاد است و می‌تواند سبب بروز نشانه‌های ناخوشایند در سلامت فرد از جمله ناراحتی‌های عصبی، بی‌هوشی، بی‌خوابی، ناراحتی‌های گوارشی، افزایش ضربان قلب، و حتی در موارد نادر سبب بروز مرگ ناگهانی ‌شود.
خطر بروز ناراحتی‌های عصبی در صورتی که این نوشابه‌های انرژی‌زاحاوی الکل هم باشند افزایش می‌یابد.
در ماه ژوئیه، وزارت بهداشت فرانسه خواستار ممنوعیت یکی از نوشابه‌های انرژی‌زا با عنوان Red bull شد. البته این درخواست به دلیل وجود بالای کافئین نبود بلکه به دلیل وجود ماده‌ای به نام تورین در ترکیبات آن بود.

هشدار محققان آمریکایی درباره کافئین موجود در نوشابه‌های انرژی‌زا


 پزشکان آمریکایی بیمارستان جان‌ هاپکینز خواستار نوشتن هشدارهای بهداشتی روی قوطی‌های نوشابه‌های انرژی‌زا شدند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه این متخصصان در بیانیه‌ای در 24 سپتامبر اعلام کردند که میزان کافئین موجود در این نوشابه‌ها زیاد است و می‌تواند سبب بروز نشانه‌های ناخوشایند در سلامت فرد از جمله ناراحتی‌های عصبی، بی‌هوشی، بی‌خوابی، ناراحتی‌های گوارشی، افزایش ضربان قلب و حتی در موارد نادر سبب بروز مرگ ناگهانی ‌شود. خطر بروز ناراحتی‌های عصبی در صورتی که این نوشابه‌های انرژی‌زا حاوی الکل هم باشند افزایش می‌یابد. در ماه ژوئیه، وزارت بهداشت فرانسه خواستار ممنوعیت یکی از نوشابه‌های انرژی‌زا با عنوان Red bull شد. البته این درخواست به دلیل وجود بالای کافئین نبود بلکه به دلیل وجود ماده‌ای به نام تورین در ترکیبات آن بود

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ۱٢:٥٥ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/۱٠/۱۳