تفاوت درد های ایجاد شده بعد از فعالیتهای ورزشی است، به طور کلی ما با دو شکل متفاوت از درد بعد از فعالیتهای ورزشی سروکار داریم اولین شکل دردهای است که با عنوان DOMS شناخته می شوند که غالبا 24 ساعت بعد از اتمام فعالیت ورزشی توسط فردی که در گذشته فعالیت ورزشی نداشته یا مدتی (جند هفته) ورزش را قطع کرده بروز می کنند و چند روز بعد هم کاهش پیدا می کنند و از بین می روند و تا زمانی که فردی مستمر فعالیت ورزشی را در با الگوها و پارمتر های یکسان ادامه دهد بروز نمی کنند تغییر دادن شدت تمرینات، نوع و یا پارامترهای تمریناتی هم می تواند باعث ایجاد این درد ها شود، علل فیزیولوژیک ایجاد این درد ها بسیار پیچیده می باشند و هنوز کاملا مشخص نشده اند فاکتور های مانند میکرو ترومای ایجاد شده توسط تمرین/ورزش، پروستوگلاندینها، التهاب مفاصل و دهها دلیل شناخته شده و نشده در این زمینه نقش دارند...نوع دیگر از دردها که در ناحیه خاصی از بدن غالبا بروز می کنند، دردهای ناشی از آسیب دیدگی است که غالبا د ر حین ورزش و یا نهایتا چند ساعت بعد بروز می کنند کشیدگی تاندونها، عضلات و ...
حداقل 10 تا 15 روز فعالیت ورزشی نداشته باشید و به بدن استراحت بدهید بعد از 2 هفته (یا 15روز) زمان فعالیت در باشگاه را کاهش دهید و سبک تمرین کنید اگر بعد از یک هفته تمرین با درد روبه رو نشدید شدت و زمان را افزایش دهید و اگر نه به پزشک مراجعه کنید، در ضمن در این مدت می توانید از ویتامین C روزانه 500 تا 1000 میلی گرم استفاده کنید که به کاهش درد ناشی از DOMS کمک می کند.

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ۱٢:٥٩ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/۱٠/۱۳