زنان برای کاهش ابتلا به پوکی استخوان باید ورزش را پیش از 30 سالگی آغاز کنندزنان بیش از مردان دچار بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان می‌شوند و فعالیت‌های ورزشی نقش پیشگیری و درمان بیماری‌ها را دارند.: ورزش‌هایی مانند پیاده روی و شنا با فشار آوردن بر استخوان‌ها موجب افزایش مواد معدنی، غلظت و تراکم استخوانی می‌شوند.همچنین ورزش‌های تعادلی مانند ایستادن روی یک پا احتمال سقوط افراد به ویژه زنان میانسال مبتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد. ورزش‌های مناسب نقش بسزایی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، چاقی، دیابت و فشار خون دارند طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سن بروز دیابت از 43 سال به 38 سال کاهش یافته است که علت اصلی آن کاهش فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی است ورزش‌های هوازی مانند دویدن آهسته، طناب زدن، پیاده روی تند و دوچرخه سواری به مدت 150 دقیقه در هفته از بروز بیماری دیابت و عوارض آن مانند نارسایی‌های کلیوی، نابینایی و بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند. ورزش همچنین از افزایش وزن جلوگیری می‌کند، اگر افراد می‌خواهند ورزش کردن را شروع کنند حتما باید ارزیابی خطر ورزش برای بیماری‌های قلبی و ارتوپدی را انجام دهند تا دچار عوارضی مانند زانودرد نشوند

/ 0 نظر / 7 بازدید